Základní a mateřská škola Kamýk nad Vltavou

Kamýk nad Vltavou 141
262 63 Kamýk nad Vltavou
e-mail: skola@zsmskamyknv.cz
ID datové schránky: w52mbqk
ZŠ – Kamýk nad Vltavou 141
tel.: +420 731 411 924
MŠ – Kamýk nad Vltavou 163
tel.: +420 318 677 114

Vyhodnocení dotazníkového šetření pro zákonné zástupce

Všem rodičům děkujeme za vyplnění dotazníků, za jejich připomínky, náměty, za pochvalu i za kritiku. Vaše názory bereme jako jedno z východisek při tvorbě koncepce dalšího rozvoje školy. Výsledky šetření jsou vyjádřeny v grafech. Bylo vyplněno celkem 77 dotazníků. U každé otázky můžete najít počet respondentů, který přísluší k danému stupni hodnocení.

Legenda: 5/5 znamená nejvyšší počet získaných bodů / hvězdiček; 1/5 nejnižší hodnocení, číslo nad sloupcem značí, kolik respondentů takto hodnotilo.

1. Jak hodnotíte kvalitu výuky ve škole?

1. Jak hodnotíte kvalitu výuky ve škole?

Kvalitu výuky hodnotila většina rodičů vcelku pozitivně.

Výuku se snažíme  modernizovat, nakupujeme nové řady učebnic, postupně dokupujeme počítače
a digitální pomůcky, které využíváme ve výuce. Od března budeme moci čerpat finanční prostředky  prostřednictvím Šablon OP JAK, což nám umožní financovat inovativní formy výuky – projektová
výuka, zážitková pedagogika, vzdělávání s využitím nových technologií, atd. K dalšímu zkvalitnění výuky přispívá i další vzdělávání pedagogů, které bude zaměřeno na nové výukové metody a formy hodnocení. Zejména na druhém stupni je důležité se zaměřit na motivaci žáků k učení.

2. Jak hodnotíte komunikaci s vedením školy a spolupráci se školou

2. Jak hodnotíte komunikaci s vedením školy a spolupráci se školou

Komunikace se školou a vedením školy byla hodnocena celkem příznivě. K dalšímu zlepšení by mělo přispět zpřehlednění webových stránek školy, kde najdete informace o plánovaných akcích, jejich součástí bude i přístup k elektronické žákovské knížce, kterou začneme používat v druhém pololetí tohoto školního roku, prozatím souběžně s klasickou žákovskou knížkou. Začali jsme více využívat program Google Classroom, který umožňuje pracovat s žáky v on-line prostředí, mohou si zde najít úkoly
a studijní materiály.

S jakýmkoliv dotazem nebo připomínkou se můžete obrátit na třídní učitele nebo na vedení školy.

3. Jak hodnotíte přístup pedagogů a ostatních zaměstnanců k dětem?

3. Jak hodnotíte přístup pedagogů a ostatních zaměstnanců k dětem?

V přístupu pedagogů a ostatních zaměstnanců k dětem už není hodnocení jednoznačné. Nejvíce respondentů přístup sice hodnotilo velmi dobře, ale pak je zde hodnocení průměrné. 

4. Jak hodnotíte práci třídních učitelů?

4. Jak hodnotíte práci třídních učitelů?

Práce třídních učitelů byla hodnocena také většinou velmi dobře. Práce s třídním kolektivem je důležitou součástí prevence rizikových jevů, proto ji budeme nadále věnovat zvýšenou pozornost.

5. Jak jste spokojeni s požadavky na domácí přípravu žáků?

5. Jak jste spokojeni s požadavky na domácí přípravu žáků?

Rozsah domácí přípravy považujete většinou za vyhovující. Žáky nechceme přetěžovat ani zbytečně zatěžovat rodiče, nicméně domácí příprava je důležitá pro upevnění probíraného učiva.

6. Jak hodnotíte nabídku kroužků?

6. Jak hodnotíte nabídku kroužků?

Nabídku kroužků hodnotíte jako nedostatečnou. Nespokojenost uvádíte také ve Vašich komentářích. Naši pedagogové vedou kroužky zaměřené na informatiku, pohybové a sportovní hry, turistický kroužek 
s pohybovými hrami v přírodě, hudebně zaměřený Flétníček, výtvarné tvoření, angličtinu pro malé školáky a také divadelní kroužek. Volnočasové aktivity pro mladší žáky zajišťuje i školní družina. Všichni třídní učitelé vedou buď kroužek nebo doučování, někteří obojí. Naše kapacita je téměř vyčerpána. Pro rozšíření nabídky můžeme oslovit externí organizace a pracovníky, ale v tom případě je nutné počítat s jinými cenami, které se budou odvíjet také od počtu zájemců.

7. Jak jste spokojeni s činností školní družiny?

7. Jak jste spokojeni s činností školní družiny?

O akcích školní družiny informujeme na stránkách školy. Prostředí prvního a druhého oddělení by měly zpříjemnit nové koberce a nábytek, dokoupili jsme také nové hračky.

8. Jak jste spokojeni s aktivitami pořádanými mimo školu (výlety, exkurze, kulturní akce), které škola pořádá?

8. Jak jste spokojeni s aktivitami pořádanými mimo školu (výlety, exkurze, kulturní akce), které škola pořádá?

O všech aktivitách, od sportovních po kulturní,Vás informujeme na webových stránkách a facebooku  školy. Uskutečnilo se několik exkurzí, ale také koncert a divadelní představení pro rodiče. Do výuky zařazujeme projektové dny ve škole i mimo školu, exkurze, více se zaměřujeme na prevenci rizikového chování a finanční gramotnost.    

9. Jak jste spokojeni s vybavením školy – prostředí, třídy, technika, pomůcky?

9. Jak jste spokojeni s vybavením školy – prostředí, třídy, technika, pomůcky?

Vybavení obnovujeme a doplňujeme. Nyní se zaměřujeme zejména na modernizaci  počítačové techniky a nakupujeme pomůcky na výuku nové informatily a robotiky. Získali jsme dotace na novou jazykovou
a polytechnickou učebnu s kompletním vybavením. Do tříd a školní družiny dokupujeme nový nábytek
a hračky.

10. Jak hodnotíte prezentaci školy na veřejnosti?

10. Jak hodnotíte prezentaci školy na veřejnosti?

Škola se prezentuje prostřednictvím webových stránek, co se dějě ve škole je možné sledovat i na facebooku. Součástí naši prezentace jsou i vystoupení pro veřejnost, která s dětmi připravují naši pedagogové (divadelní představení, koncert, besídky dětí z MŠ). V budoucnu chceme naše žáky více zapojovat do meziškolních soutěží a projektů.

11. Jak hodnotíte atmosféru ve škole?

11. Jak hodnotíte atmosféru ve škole?

Klima školy hodnotíte spíše kladně, ale s jistými rezervami. V minulém školním roce došlo ke změně vedení, obměnilo se složení učitelského sboru. Jsme si vědomi, že tyto změny nevnímá každý pozitivně, ale doufejme, že se nám podaří vytvořit příznivé podmínky pro vzájemnou spolupráci, aby se ve škole cítili dobře žáci, zaměstnanci školy i rodiče.

12. Chodí vaše dítě rádo do školy?        

12. Chodí vaše dítě rádo do školy?

13. Má vaše dítě z některého předmětu strach?

13. Má vaše dítě z některého předmětu strach?

14. Má Vaše dítě obavy z některého spolužáka?

14. Má Vaše dítě obavy z některého spolužáka?

Škola je prostředí, kde se děti musí podřídit určitému řádu, plnit povinnosti a kde jsou za svoji práci hodnoceny. Pro některé žáky můžou být určité situace stresující, obzvláště nedaří-li se jim podle jejich představ nebo musí-li řešít konflikty se spolužáky. I s takovými situacemi se musí děti naučit vypořádat, ale nesmíme je v tom nechat samotné. Budete-li mít pocit, že míra stresu přesahuje jejich možnosti, kontaktujte nás, můžeme najít společné řešení.

15. Chcete se školou více spolupracovat, zapojit se do dění? Například zapojit se do pořádání akcí, vedení volnočasových aktivit,kroužků a pod.

15. Chcete se školou více spolupracovat, zapojit se do dění? Například zapojit se do pořádání akcí, vedení volnočasových aktivit,kroužků a pod.

Potěšilo nás, že někteří z rodičů by byli ochotni se školou spolupracovat. Budeme proto moc rádi, pokud nás zkontaktujete s Vaší nabídkou. Chápeme, že máte sami dost své práce, proto nás Váš zájem velmi těší.

16. V souvislosti s plánovanou úpravou školního vzdělávacího programu by nás zajímalo, na které oblasti by se naše škola měla více zaměřit.

16. V souvislosti s plánovanou úpravou školního vzdělávacího programu by nás zajímalo, na které oblasti by se naše škola měla více zaměřit.

Z nabízených oblastí byla nejvíce preferovaná angličtina už od 2. ročníku. Vzhledem k tak vysokému zájmu budeme na to brát ohled. Pokud jde o finanční gramotnost, tato je a ještě více bude zahrnuta do vyučovacích předmětů jako např. matematika a do vzdělávací oblasti Člověk a společnost. Děti jsme zapojili do meziškolní soutěže Finanční gramotnost, kde plní různé úkoly na dané téma. Informatika projde změnou už od září příštího školního roku, kdy bude navýšen počet vyučovacích hodin a rozvoj digitálních kompetencí bude součástí i dalších předmětů.  

17. Co vnímáte jako slabé stránky – co bychom měli zlepšit?

Zde bychom chtěli reagovat na některé body, které jste uvedli:

  • chybí nabídka dvou jídel ve školní jídelně, zlepšit kvalitu jídel (6),
  • přístup některých učitelů k žákům, kvalifikovanost učitelů (5),
  • rozšířit výuku cizích jazyků (3),
  • připomínky k vybavení školní družiny, sledování TV ve školní družině (v tomto školním roce vychovatelky televizi využívají pouze v rámci výchovně vzdělávací činnosti) (3),
  • zlepšit vybavení školy, špatné vybavení učebny informatiky a školních dílen (4),
  • zlepšit kvalitu výuky, pracovat s motivací žáků k učení, zapojovat nové metody výuky – projektová výuka, apod. (5)
  • málo kroužků (3),
  • komunikaci se školou, přístup k informacím o probíraném učivu (2),
  • chybí doučování (1),
  • odchod pana ředitele Behenského (1)

K tématům jako jsou kroužky, vybavení školy, cizí jazyky se vyjadřujeme v předchozích částech.

Často si stěžujete na kvalitu jídel ve školní jídelně. Jídlo ve školní jídelně musí splňovat vyhláškou stanovené výživové normy, množství soli  je kontrolováno pomocí měřičů slanosti. Také se musíme vejít do finančního limitu, což je čím dál tím složitější. Vaření dvou jídel je problém personální – musí vařit dvě kuchařky (které v současnosti nemáme), a finanční, protože při tak malém počtu jídel se vaření dvou jídel prodraží. Až budeme mít plný stav, nad nabídkou dvou druhů jídel se zamyslíme.

Doučování nabízíme už druhý rok, vyučující však uvádějí, že zejména žáci na druhém stupni neprojevují o něj zájem a na domluvené hodiny nedorazí.

Ještě bych se chtěla vyjádřit ke kvalifikovanosti našich učitelů. Oproti loňskému školnímu roku, kdy úplné vysokoškolské vzdělání mělo 81,25 % vyučujících, letos je to 93,33 % vyučujících. 
S nedostatkem aprobovaných učitelů bojují i velké městské školy, ještě složitější je situace na vesnických školách.

18. Co vnímáte jako silné stránky školy – v čem je naše škola „dobrá“ ?

Za klady naší školy považujete:

  • nižší počet žáků ve třídách, což umožňuje individuální přístup k žákům, vstřícnost,

rodinnou atmosféru (15),

  • vedení školy (5),
  • dobrá komunikace a příjemná atmosféra (5),
  • nabídka kroužků a mimoškolní akce (4),
  • příjemné prostředí (4),
  • vybavení a podpora od zřizovatele (2),
  • škola v místě bydliště (2),
  • pedag. vedení v přípravné třídě (1),
  • začlenění žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, pedag. vedení ve speciálních třídách (2),
  • děti mají dětství (2),

 což nás velice těší. Někteří (5 odpovědí)  na naší  škole žádnou pozitivní stránku nenachází.

19. Další názory a připomínky Za Vaše podněty děkujeme, budeme jim věnovat pozornost.

Kalendář akcí